غريب

عفوا التعليق هذه المرة ليس للجميع
-----
أصدقائي الاعزاء
ازيكمُ
الحقيقة بعتقد اني بمتلك مجموعة من أحسن الأصدقاء ف الدنيا،مجرد اعتقاد شخصي كل منكم يستحقه، وجودكم حواليا بيشع كتير من الاوقات النور والحب وحاجات كتير حلوة ودا لو تعلمون لشيء عظيم أن أحصل عليه.
بس في مشكلة صغيرة جدا ملكوش ذنب فيها، إني مختلف شوية ومختل شويتين، سوري يا جماعة علشان بأحبطكوا لما بتحاولوا تساعدوني، المشكلة إني غريب في إنفعالاتي ومش دايما بتبقي متوقعة، ولا الحلول ليها بتكون متوقعة، ورغم محاولاتكم لكنها بتطلع آوت.
أنا أسف علشان مش ببقي كويس لما بتحاولوا تخلوني كدا، عارف قد ايه بتبقوا صادقين في محاولاتكم من حواليا، بس الدنيا مش بالسهولة دي، وطبعا مش عايز اقولكوا اني بطريقة ما في وقت ما ببقي شاكر محاولاتكم دي ومبسوط بيها.
كمان مرة أسف علشان ما بقتش انا زي ما أنا بتاع زمان، اللى هو موجود جنب كل حد قبل ما يبقي محتاج ولحوح علي كل حد علشان يبقي كويس وايدي ممدودة اطول مني علشان أساعد، أسف فعلا ما بقتش قادر أكون الشخص دا، ويمكن دا زي ما ظهر خلاني أتراجع في ترتيب الأصدقاء جوا كل منكم، بس أنا مش زعلان من دا بالمناسبة، بس بقولكوا إني بقيت مش بقدر أعمل دا من وقت لما زاد احتياجي جدا وبقيت مش مكفي نفسي فمش قادر اكفي اللي حواليا.
عايز كمان اقولكوا انكم جميعا ولمرات عديدة أحبطتوني بجدارة، وبدون استثناء، ومش فاكر مواقف بعينها، لكنكم كنتم بتحبطوني دايما، مش هكذب وأقول إني مش بتضايق منكم لما دا بيحصل، علي العكس كنت ببقي مضايق جدا، بس بردو كنت بديكم عذركم.
أيه العذر ؟؟
أسف مرة كمان علشان العذر اللى فوق دا، إني بحملكم اقصي من طاقتكم، وبتسني منكم حاجات بتكونوا ف الأخر مش قدها، مش لعيب فيكم ولكن علشان ما يمكن تسميته عشم-وهو مش عشم أوي يعني- فيكم، بس بحاول بالتدريج إني أبطل عشم ف حد، وأبطل استني من حد حاجة.
بعد حوالي تلت سنين وشوية معاكم اكتشفت إني كما ولدت كما أموت، وحيدا.
في كلام كتير تاه مني أوعدكوا لو افتكرتوا ولحقت اكتبه هكتبه.


-----
صحيح محدش يسألني عن الموقف اللى احبطني فيه علشان مش هبقي فاكره ولو فاكره مش هقوله :)
-----
عنوان النوت نفس عنوان نوت كتبها قمحاوي من كام يوم والحقوق محفوظة ليه