اجابات بالفرعوني

التاج اللى ف التدوينة قبل اللى فاتت المفروض اني اجاوب عليه
فيلم ذا بوكيت ليست شوفته من زمان من كام شهر كدا
وقعدت افكر ف السؤالين اللى انا كتبتهم دول وعملت منهم تاج
بعد الفيلم قعدت افكر ف السؤالين دول بالذات
هو انا لقيت البهجة ف حياتي ؟؟
قعدت افكر كتير وبعدين مش عارف
وقولت اكيد لآ ما لقيتهاش دي اصلا الحياة كئيبة ومخنقة والواحد مش طايقها
يمكن كان المود ساعتها رخم ومش تمام وكنت مخنوق م الاجازة او حاجة بس كان فعلا حاجات كتير مكنتش طايقها وكنت مضايق
بس دلوقتى بجد بفكر تاني هو انا لقيت البهجة ف حياتي
بفتكر زمايلي اللى هما بجد اقرب ليا من حاجات كتير ف الدنيا
الناس اللى بجد حطت علامات ف حياتي
اكيد انا لقيت البهجة وانا مبسوط معاهم
وانا فرحان وانا معاهم
حتي وانا مكتئب ولوحدي بردو مش بحسبها انها لا تنضم للبهجة
علي العكس بعتبرها جزء منها بل وبتديني قوة دافعه كمان وبتطلع من جوايا كلام كتير حلو انا بحبه
ايوة طبعا لقيت البهجة ف حياتي ف كل حاجة جوة بشوفها حواليا وف اصحابي اللى ربنا اداهوملي وف كل الناس اللى حواليا بيحبوني وبحبهم
السؤال التاني من ساعه ما شوفت الفيلم وانا بقول ايوة طبعا
اصل انا تكويني الداخلي ما بعرفش ابقي مبسوط وحواليا حد مش مبسوط وحاجات تانية كتير يعرفها القريبين مني
بس مينفعش اعيش من غير البهجة منتشرة ف الناس اللى حواليا لازم يبقوا مبتهجين علشان انا كمان اعرف اعيش
ولو مش مبسوطين بعمل جاهدا علشان اديهم الحب او البهجة او الحاجات اللى تخليهم مبسوطين
ما انكرش ان ساعات بفشل ف كدا
وساعات كمان بضايق ناس ويمكن احطهم ف مود وحش بس غالبا ما بيبقاش بقصد مني وبحاول اغير دا علي قد ما اقدر
يعني
دول اجاباتي ع التاج بتاعي اللى سؤاللين بس
تحياتي ..،
أنا

0 comments: